Comunicat Oficial del SFADF: Les Agrupacions de Defensa Forestal defensem la democràcia!!

27 de setembre de 2017

El Secretariat de Federacions i ADF de Catalunya en defensa dels drets civils dels catalans i catalanes i de la celebració del referèndum de l’1 d’octubre.

Els esdeveniments viscuts els darrers dies, en la qual s’han vist accions d’impediment de l’exercici de la democràcia, de la llibertat d’expressió i reunió, han generat nombroses mostres de rebuig de les accions antidemocràtiques i privatives de la llibertat, així com de suport a les persones, entitats i institucions que treballen per a garantir aquests drets, de forma pacífica, cívica i exemplar.

El que fa uns dies va començar amb escorcolls a impremtes, mitjans de comunicació i empreses de correu postal, només va ser un petit preludi que seguiria amb els 700 alcaldes i alcaldesses cridats a declarar per la fiscalia, detencions de treballadors públics i alts càrrecs, el tancament de webs informatives, i darrerament la intervenció dels Mossos d’Esquadra.

Davant d’aquests fets les ADF’s volem:

• Manifestar el nostre rebuig davant d’aquestes vulneracions de drets.
  • Donem el nostre suport incondicional als nostres alcaldes, que al costat del govern català fan tot el necessari perquè el proper dia 1 d’octubre es pugui votar. Vosaltres sou nosaltres.
  • Defensem el dret legítim a votar, com a expressió més fonamental de la democràcia.
  • Donar el nostre suport als Mossos d’Esquadra en aquests moments tant complicats per a ells, i fer-los saber que en el nostre col·lectiu hi trobarà un aliat.
  • Fer una crida a actuar de manera pacifica davant de qualsevol acte de violència i/o provocació.
  • Les Agrupacions de Defensa Forestal de Catalunya hem estat històricament al costat del poble. Tenim com a arrel de la nostra feina el compromís amb la societat. Som unes entitats voluntàries que hem vetllat i vetllarem per tots els ciutadans, sense excepcions, transversalment, i és justament en aquest sentit transversal on trobem un eix comú inapel·lable que es diu democràcia, que ara més que mai necessita de la nostra fermesa.

Visca Catalunya!

Manresa, 27 de setembre de 2017